Cita-citaku...

by - 00:12

Aku dulu nak jadi polis,doktor dan guru.Entah sebab apa...Masa tu aku di darjah satu,guru kelas mengarahkan kitorang (budak kelas 1 Orkid...) isi satu kad warna coklat nie.Belakangnya ada satu ruang khas untuk cita-cita. APA YANG SAYA HENDAK JADI BILA SAYA BESAR (Pilihan Pekerjaan oleh Murid),(tajuk borang belakangnye)...Sorang-sorang cikgu call nama.Dapat je kad,aku x tau apa nak isi,
"Apa aku nak jadi ye nanti bila besar?"aku tanya dalam hati."Ha!"aku dah dapat jawapannye.
Aku tulislah;Guru,Polis,Doktor.Masuk darjah 2,sama je cita2 aku...
Masuk darjah 3,lain cerita,aku dah minat benda lain...aku tulis nak jadi;Doktor Haiwan,Guru,Polis.Masuk darjah 4,sama je cita2 masa darjah 3.Masuk darjah 5,my cita-cita was changed,i want to be;Pensyarah,Pereka Fesyen (minat sangat!tapi x minat melukis!),Doktor....Darjah 6,x sempat nak fill,busy je...hehehe..(nape aku nie?Giler agaknye!)

oleh Nor Azlina a.k.a Lyna

You May Also Like

0 your comments