Al kisah antara aku dan drama korea...

by - 20:47

Masa tu umur aku baru je 4-5 tahun camtu,seingat aku,first drama yang aku tengok ialah...Winter Sonata.Citer tu memang best ar...memang aku x paham but i love it!Lepas tu,2006,umur aku dah masuk 9 tahun (darjah 3).Aku tengok citer My Girl kat 8tv..memang minatlah!Yoo Rin memang aku suka karakter dia!Lakonan Lee Da Hae.Hehe..Lepas tu,macam-macam citer lah yang aku dah tengok!Sekarang ni minat citer Playful Kiss...lakonan Kim Hyun Joong dan Jung So Min.Kim Hyun Joong pernah berlakon dalam citer yang diadaptasi dari sebuah komik jepun,Hana Yori Dango.Mula-mula,Taiwan yang buat drama dulu,tajuknya....Meteor Garden,seingat aku citer yang ni ada dua musim.Tahun 2005,Jepun pulak yang buat citer nie.Guna tajuk komik,Hana Yori Dango.Tahun lepas (2009),barulah Korea yang buat citer nie dengan tajuk Boys Over Flower.Korean version memang best!Tabik springlah!!!

Nama pelakon citer Meteor Garden (Taiwan):

1.Jerry Yan
2.Barbie Hsu
3.Vic Chou
4.Vanness Wu
5.Ken Zhu

Nama pelakon citer Hana Yori Dango (Jepun):

1.Oguri Shun
2.Matsumoto Jun
3.Inoue Mao
4.Matsuda Shota

Nama pelakon citer Boys Over Flower (Korea):

1.Lee Min Ho
2.Koo Hye Sun
3.Kim Hyun Joong
4.Kim Bum
5.Kim Joon
5.Kim So Eun

*Macam-macam lagi nak citer,nantilah!Bubbye!!!

oleh Nor Azlina a.k.a Lyna

You May Also Like

0 your comments