Sneek Peek for My Fanfic Characters!

by - 04:57

Assalamualaikum!Hello and Annyeong!
Sambil dengar SEOULFM
Aku terfikir nak update blog kesayangan aku ni... (yg lain pun aku sayang...)

Actually aku tak tau nak tulis apa dekat blog. 
Then,aku terfikirkan story fanfic aku yang sedang berjalan dekat blog rasminya iaitu ~I'm Fanfic Writer...Korean Fanfiction Blog~
Story fanfic yang sedang berjalan tu bertajuk Say That You Love Me
Fanfic ni sebenarnya pendek je.Tapi,aku expandkan jalan citernya,jadilah macam novel punya story (tapi tak panjang dan tebal,sebab maybe aku target sampai 20 chapters je)

Fanfic ni pertama kali ditulis masa aku baru je darjah enam.Masa tu,tahun 2009.
Aku dapat idea selepas baca sebuah komik yang agak sama citernya (oh tak,yg samanya hanyalah pekerjaan si hero & heroin tu,yang lain memang aku ubah,sebab aku bukan copycat girl!)
Tahun 2009,masa tu Epop Malay pun dah keluar,waktu aku tulis tu dalam 2 bulan lepas majalah tu diterbitkan untuk kali pertamanya...
Dalam salah satu edisinya ada fanz tu hantar fanfic dia,so,aku try tulis fanfic sendiri.
Fanfic ni bukan first fanfic,ianya second fanfic.

Fanfic pertama tu ialah Just You In My Heart. (pernah diterbitkan dalam blog ni,tapi,lepas tu aku delete...)
Hehehe....
Kalau nak publish balik,aku kena remake,sebab aku dah lupa nak savekan dalam document lappy!

OK!Back to main topic!

Fanfic tu...tajuk sebenarnya,Just Say You Love Me
Sama tak dengan tajuk yang sekarang ni?

Say That You Love Me

VS

Just Say You Love

Haha...
Lebih kurang je kot...Masa menulis tu,aku dah siap susun barisan characters yang akan hidupkan citer fanfic ni...
(Ok.Cuma heronya je sebenarnya aku dah setkan...)
Siapa dia?

Jeng...Jeng...Jeng...


Siapa kenal dia ni?
Hint;Yoo Hee The Witch,as Johnny Kruger

Tak kenal takpelah...yalah,hubby aku ni tak banyak berlakon sangat!

Aku jadikan dia as my hero for this fanfic,because masa tu,aku masih sukakan dia,sebab masa aku darjah empat,aku tengok drama Yoo Hee The Witch dekat 8TV!

Memang aku tak tukar heronya,sebab nanti takde feel nak tulis...
Hahaha...

Tahun ni,aku rujuk dengan dia balik.Lepas dua tahun 'bercurang' with Minho (SHINee),Taemin (SHINee) dan Kim Hyun Joong!
Perkataan aku tu tak boleh blah,kan?Hehehe

Update pasal fanfic ni:Dah sampai Chapter 9.Sekarang ni tengah drafting Chapter 10

Korang mesti nak tau nama hero tu kan?(nama sebenar dia!)
Nama sebenar dia:Dennis Joseph O'Neil
Nama komersial dia ialah Dennis Oh
Mak dia korea,ayah dia orang putih (!)
So,he is MIXED BLOOD GUY!
Dia ada abang.
Lahir 29 Oktober 1981
Start career dia since umur 16 tahun!
Sebagai model!

Mula berlakon pada umur 23 tahun.First drama,Sweet Spy
As main role;as Han Yoo-Il
Kalau nak tahu,boleh google

(Aku tau,aku dah melencong sikit,jap lagi aku patah balik!)

Mari aku nak kenalkan dengan semua barisan character yang aku dah suruh beratur kat luar...(haha)

1.Dennis Oh  *main character/hero



2.Melissa Lee Hyun Ae  *main characters/heroin



3.Elaine Park Yun Hee (kawan baik Melissa)



5.Jason Lee Young Jae (abang Melissa)



6.June Choi Hye Rin (kawan baik Melissa)



6.Daniel Henney (abang Dennis)



7.Deanna Min Hee (kakak Dennis)



8.Lee Tae Jun (sepupu Melissa)



9.Alan Lee Young Min (adik lelaki Melissa)



10.Jung Yoo Hee (kawan Dennis dan Alan)



11.Alice Lee Hyo Young



12.Allison Lee Hyun Joo



13.Suzy Kim  *watak antagonis dlm ff ini



14.Lee Min Ki   *anak abang Melissa,Jason.Juga anak sedara Dennis



Okaylah...setakat ni jelah...nanti,if ada additional characters,nanti aku bagitau...:)
Nanti,aku nak ceritakan macam mana dorang ni boleh saling berkait...(tapi,agak complicated sikit,harap korang sanggup baca! >_<

You May Also Like

0 your comments