What is Lina watching currently? Updates!

by - 13:35

Assalammualaikum, Hello and Annyeong!

Memandangkan aku dah settle internship dan segala benda yang berkaitan, jadi aku decide untuk mula tengok K-Drama dengan Mainland drama yang aku dah list out.

Sebenarnya masa degree aku macam tak ada masa nak tengok apa-apa drama. Movie je aku boleh layan. Maybe bagi aku, aku lagi suka habiskan masa baca novel bila ada masa terluang selain attend kelas, belajar and buat assignment.

Baru-baru ni aku start balik tengok K-drama. Tajuknya Devilish Joy (Masungui Gibbeum).


Drama ni ada 16 episode kesemuanya. Jalan cerita sangat menarik bagi aku. Walaupun drama ni keluar masa tahun 2018 tapi bagi aku sangat refreshing. Lama dah tak tengok K-drama bersungguh-sungguh macam masa zaman sekolah dulu haha.

Of course aku suka dengan hero drama ni, Choi Jin-hyuk *sigh*

Chemistry antara hero dan heroin pun mantap. Eii comel je aku tengok. *sigh again*

Korang boleh tengok secara online, tapi aku rasa mesti K-drama fans dah tengok. Aku je yang ketinggalan tren ya. Haha.

Dari episode 1 sampai episode akhir aku enjoy tengok drama ni. Sampai update status WhatsApp la kalau tengah marathon drama ni. Sabar je eh roommate aku malam-malam bila aku gelak tengok scene kelakar dalam drama ni. Part menangis tu...diam-diam ajelah haha!



Antara scene dari drama ni yang aku screenshot masa tengah marathon (sempat lagi eh?)


Next drama, Mainland drama bertajuk Unforgettable Love. 
Tengah hot jugak sekarang ni. Sebenarnya drama ni aku terjumpa orang buat video dekat TikTok, masuk pulak dalam FYP aku haha.



Sebenarnya aku layan drama ni dulu sebelum drama Devilish Charm tu tapi tulah kan, sis hanya mampu merancang, lol!
Drama ni dah habis rasanya. Dalam 24 episode kalau tak silap.
Hero pun comel + good looking. Aku suka tengok dia pakai cermin mata, nampak hensem siot! Aku dahlah lemah dengan jenis pakai cermin mata ni haha!
Heroin pun comel orangnya! And lagi comel watak budak kecil dalam drama ni, Xiaobao!
So, jalan cerita best ala-ala webnovel (well turns out memang dari webnovel Chinese, tapi aku rasa best bila penulis skrip dah tulis untuk versi drama, well ya know how putar belitnya plot cerita webnovel or any manga/manhua/manhwa bila kita baca - aku pun lama dah tak baca sebarang novel grafik sejak masuk degree ni, hmm maybe will try read later!)

Lagi satu drama, a K-drama. Aku sebenarnya dah tengok masa lepas habis SPM tapi biasalah sementara nak tunggu satu drama tu habis memang menunggu jugaklah. Alih-alih aku biarkan je drama tu. Cuma baru-baru ni aku decide nak tengok balik sebab curious nak tahu apa jadi. Nasib baik dah ada dekat Netflix, yay! 



Birth of A Beauty, masa aku tengok dulu lepas SPM. Tapi lepas masuk Form 6 aku stop tengok K-drama dan K-Pop. Cuma sekarang ni dah timbul balik minat tu. Haha. Harap dapat tengok sampai habis ya sebab dulu pun stop dalam episode belas-belas dah.

That is all for today. Banyak lagi benda nak dibebelkan. I miss writing content for blogspot macam dulu. Cuma sekarang ni rasanya kawan-kawan seperjuangan pun dah tak semua gunakan blogspot, semua dah ada life masing-masing. But; it's okay. We do what we can.

Dalam masa yang sama aku tengah start balik menulis. Mencari idea-idea untuk menulis through dengar lagu, tengok drama, baca idea for writing prompts dalam Tumblr. Membaca pun masih, cuma sekarang ni macam tengah reading slump mode la untuk English novels. Untuk novel melayu? Aku baru habis baca dua karya Anjell ( Dia Tetap Sempurna & Dheo's - welp Dheo's keluar waktu aku dalam Semester 2, tahun 2018, jadi masa ni baru nak baca balik, but better late than never, right?)

Anyways, stay safe everyone.

Semoga Malaysia kembali pulih seperti sediakala. Aminn.


xoxo, Lina.


You May Also Like

0 your comments